Kaboutervoetbal

De tijd dat je vanaf je zesde pas kon voetballen bij een voetbalclub is al lang voorbij. De voetbalvereniging Diever-Wapse bied voetbaltraining aan voor 4-, 5- en 6-jarigen. Inmiddels is het zogenaamde ‘Kaboutervoetbal’ niet meer weg te denken. Het is ook ideaal voor ouders om te kijken of de voetbalsport iets voor hun kind is, aangezien deelname bij Diever-Wapse gratis is.

Een uur lang worden er allerlei spelvormen aangeboden, waarbij telkens gebruik wordt gemaakt van de bal. Natuurlijk komen er dan voetbaltechnische aspecten aan de orde. Dat gebeurt op een speelse manier. Zonder dat ze het zelf doorhebben pikken de kinderen veel op. Het plezier staat hierbij voorop.

In de genoemde leeftijdscategorie is het voor ouders lastig om te kiezen voor een sport waar meteen contributie voor betaald moet worden. Het is erg laagdrempelig. Mensen hoeven geen lid te worden en kunnen spontaan de training bezoeken elke zaterdag vanaf 10.30 uur op het sportpark van Diever. Ouders en kinderen die twijfelen moeten dan ook gewoon een keertje langskomen.

De kaboutertraining is iedere zaterdag van 10.30 uur tot 11.30 uur en wordt gegeven door Martijn Wiltinge.